Mi a webmarketing?

A webmarketing egy termék, szolgáltatás vagy vállalkozás, stb. piaci megjelenésének, népszerűsítésének internetes módszereit, eszközeinek használatát jelenti.

Összefoglalóan megfogalmazva: annak meghatározása, hogyan és hol jelenjen meg a vállalkozás az interneten, milyen üzleti célokkal és környezetben.

A webmarketing és az on-line marketing kifejezéseket szinonímaként használjuk.

Mi a webmarketing célja?

Rábírni a weboldalra látogatókat arra, hogy további “szörfözés” helyett a mi weboldalunkról, a mi termékeink, szolgáltatásaink közül vásároljanak!

 

Mikor használható a webmarketing (on-line marketing)?

A saját weboldal az egész rendszer Alfája és Omegája.  Jól megszerkesztett és jól kialakított weboldal maga is egy rendkívül erős webmarketing eszköz lehet, de első hivatkozásként alapját képezi az összes többi on-line eszköz használatának.

A saját weboldal adja a tényleges tartalmat, amit lájkolhatnak, megoszthatnak, amihez hozzászólhatnak, amit linkelhetnek, ahol kedvelhetik a képeket, ahová érkezhetnek a különböző hirdetési forrásokból. Ez a TARTALOM az alapja a keresőoptimalizálásnak is.

Másrészt az imázs alapja is, mert itt van a logó, a képi világ, az itteni küllem és tartalom sugallja a minőséget és a hozzáértést

Harmadrészt az egyetlen biztos pont a weben a divatok változása közepett

Nem utolsó sorban pedig egy előretolt “üzletkötő”, az eladási folyamat első pontja (és pl. webshopok esetében az utolsó pont is, a megrendelés/fizetés is itt történhet)

A jól elkészített honlap…

  • a webergonómia szabályai szerint épül fel
  • logikus, jól áttekinthető
  • megfelel a cég marketing stratégiájának
  • 100%-ig figyelembe veszi a LÁTOGATÓ igényeit, elvárásait, viselkedését
  • Keresőbarát (Google irányelveknek megfelel)
  • Fejlesztő nélkül is módosíthatók a tartalmak (CMS alapú rendszer)
  • Rendelkezik megfelelő látogatói statisztikával (felhasználói szokások elemzése)
  • Tematikus linktár kapcsolatokkal rendelkezik
  • Tovább bővíthető, módosítható

A jól elkészített honlap tehát az alap – a webmarketing összes eszköze csak az első lépés a honlap (és a cég) felé, amit a látogató megtesz.

A Google hirdetés, a Facebook megosztás, a banner hirdetés csak egy több-kevesebb információt nyújtó link, amely a honlapon teljesedik ki.

(Igazán akkor van gond, ha valaki csak annyit tud mondani a portékájáról, ami belefér egy kb. 100 karakteres hirdetésbe…Ez ugyanis nem valószínű, hogy elegendő információ lesz egy potenciális vásárlónak.)

 

Webmarketing eszközök:

1. SEO – keresőoptimalizálás, honlap optimalizálás  (keresőmotor optimalizálás).
   Azt jelenti, hogy a honlapot úgy készítik el és úgy fejlesztik, hogy látogatóinak kisebb-nagyobb része a Google természetes (organikus, nem fizetett) találatairól érkezzen.
A honlapot a kezdetektől úgy kell felépíteni, hogy megfeleljen a Google kritériumainak. Utólagos honlap optimalizálás nincs,  csak bütykölgetés.
További alapja az egyedi és bőséges tartalom. Kevés tartalommal nem igazán lehetséges megfelelő sikert elérni!

Az optimalizálás fontos tényezője a megfelelő programozás
Kellően nagy tartalomnál a látogatók szinte bármilyen kapcsolódó szóra, kifejezésre érkezhetnek, ezáltal megbízhatóbban fedi le a szóba jöhető keresőkifejezéseket, mint a fizetett találat
Magyarországon a Google a leginkább használt kereső (csaknem 100%-os piacrészesedéssel)
A tartalom alakításával lefedhető potenciális fogyasztók széles köre – “mindössze” el kell találni, milyen problémájukra keresnek megoldást milyen szavakkal
Ha a honlap látogatószám nem elegendő, a tartalomfejlesztéssel további költségnövekedés nélkül ez a helyzet javítható
2. Google hirdetés – Google AdWords

A Google találati lista elején lévő, más alapszínen illetve a jobb oldalsávban megjelenő rövid, szöveges hirdetés. Ugyanez a hirdetés megjelenhet a Google szerződött partnereinek honlapján úgynevezett display hirdetésként (bannerként).
3. Facebook hirdetés
igen népszerű, elterjedt közösségi hirdetési forma. 
4. banner vagy display hirdetés
A banner vagy display hirdetés meghatározott formátumú, méretű, általában képes hirdetés.
5. social media – közösségi weboldalak
pl: youtube, facebook, Google+
6. e-mail marketing, hírlevél marketing

7. on-line PR

Az on-line PR az a tevékenység, amely arra irányul, hogy a vállalkozás tartalmai ne csak a saját honlapon jelenjenek meg, hanem más, a célcsoport által látogatott weboldalakon is, természetesen a vállalkozás honlapjára mutató hivatkozással.

 8. Linképítés

A linképítés annak kezelése, hogy a honlapra minél több hivatkozás mutasson más honlapokról. Célja egyrészt az emberi látogatók “átterelése”, másrészt a Google helyezések javítása.
9. Blog
Egy személyes hangvételű webes napló. Ezzel más megvilágításba helyezhető akár egy vállalkozás,  tevékenység, is.  Tartalmai pedig képesek jelentősen bővíteni a lefedett célcsoportot a kulcsszókészleten keresztül.
A blog akkor tekinthető lényegében külön webmarketing eszköznek, ha más domain-nen, más tárhelyen üzemel.
10. Affiliate marketing
Az affiliate marketing az online viszonteladói hálózat kiépítését jelenti. A viszonteladó felteszi a linket, bannert az oldalára, a “hirdető” pedig követi, mely linkekről érkezett a regisztráció/vásárlás. Ezért jutalékot fizet a viszonteladónak.
11. Inline text hirdetés
Magyarországon nem létező hirdetési fajta, mert nincs meg hozzá a cikkgyűjtemények sora. Lényege, hogy egy más honlapon elhelyezett tartalomból szöveges link mutat a honlapra.